2023 aduce propriile lui probleme și schimbări speciale, iar mediul de vânzări nu este imun la aceste modificări. Ar putea fi destul de util să anticipăm aceste schimbări devreme, deoarece vânzările nu arătă la fel în fiecare an. În continuare, ți-am pregătit câteva idei și trenduri de care să ții cont în 2023.
Oferă o variantă de tip freemium
Ai încercat vreodată pantofi înainte de a-i cumpăra? Ai încercat vreodată o mostră de alimente, după care ai cumpărat-o? Trăim într-o societate care se bazează mult pe „încearcă înainte de a cumpăra”, motiv pentru care modelul de afaceri freemium a avut atât de mult succes pentru atât de multe companii. Utilizatorii sunt împărțiți într-un nivel gratuit sau premium în cadrul acestui aranjament. Ideea este că, în cele din urmă, utilizatorii gratuiti și-ar epuiza funcțiile disponibile și ar trece la un abonament premium.
32% dintre agenții de vânzări oferă clienților potențiali opțiuni freemium, iar 90% dintre aceștia susțin că acest lucru este foarte eficient în transformarea potențialilor potențiali în clienți plătitori.
Folosește-te de demo-uri pentru a prezenta problema și nu soluția
Gândește-te la vânzarea unei cărți. Ai putea oferi câteva detalii despre dimensiunea și greutatea sa, dar probabil ai avea mai mult succes să vinzi narațiunea găsită în interior și cum poate face viața cititorului mai bună. Ia în considerare demonstrațiile tale de vânzări chiar acum. Cât timp petreci mai degrabă prezentând problema pe care o are clientul tău decât le explici care e soluția pe care tu le-o oferi la problema lor?
Personalizarea este esențială în vânzări
Strategia universală poate fi eficientă ocazional, dar devine din ce în ce mai puțin relevantă pe măsură ce trece timpul. Personalizarea va domina scena vânzărilor în 2022. De fapt, mai mult de un sfert dintre profesioniștii din vânzări cred că cea mai mare dezvoltare din acest an în industria vânzărilor este personalizarea. Acestea fiind spuse, este puțin probabil să ai timp să investighezi în detaliu fiecare potențial client.
Astfel, cum poți găsi un echilibru? CRM-ul tău de încredere este un loc excelent pentru a începe, deoarece poate folosi toate aceste date pentru a te ajuta să creezi o imagine mai bună și mai completă a clienților tăi. Nu este deloc surprinzător că 22% dintre directorii de vânzări doresc să-și folosească CRM-ul cât mai eficient posibil în acest an.
Clienții existenți vor avea prioritate în fața clienților noi
Nu e tocmai o noutate, dar estimăm că această tendință va continua și în 2023. Potrivit a 26% dintre profesioniștii în vânzări, obținerea de noi clienți anul acesta nu a fost la fel de importantă ca păstrarea celor pe care îi ai deja. Desigur, răspunsul la întrebările clienților actuali este insuficient. În schimb, trebuie create șanse ca aceste conturi să înflorească.
Cum poți face asta? mai ales prin vânzare încrucișată și upselling. Aproximativ 90% dintre agenții de vânzări încearcă să facă upselling.
Rezultatul? Aproximativ jumătate dintre companii susțin că upselling generează până la 30% din veniturile lor. În ceea ce privește vânzările încrucișate, 80% dintre agenții de vânzări folosesc această strategie. Până la 30% din veniturile întreprinderilor, conform a 42% dintre acestea, provin din vânzări încrucișate. Acestea fiind spuse, menținerea interacțiunilor cu clienții după punctul inițial de vânzare face mai simplă extinderea conturilor.
Comentarii