Pregătirea pentru un Târg Expozițional

Cu toții am auzit de târguri și mai mult ca sigur ai și mers la unul pentru afacerea ta. Dar unde se încadrează expozițiile și evenimentele offline în lumea actuală? Pot face parte din strategia de inbound marketing? Au crescut odată cu vremurile acestea? S-au transformat? Și, mai important, ar trebui ca afacerea ta să le dedice timp lor? Industria expozițiilor comerciale și a evenimentelor a trecut printr-o schimbare masivă, iar în acest secol putem să ne gândim la ele ca la două strategii separate: participarea la târguri și găzduirea de târguri.

Expoziții, evenimente și Inbound Marketing

Pregătirile pentru expoziții comerciale și evenimentele pot începe cu șase luni înainte și pot include o planificare foarte strategică, dar care este diferența de planificare între participarea la un târg comercial cu un stand expozitional și găzduirea unuia? Marketingul pentru expozițiile comerciale este un proces bine gândit și trebuie să determini scopul și mesajele pe care le vei prezenta pentru ambele scenarii, dar abordarea pregătirii va fi diferită. Expozițiile comerciale reprezintă o oportunitate de a genera clienți potențiali de calitate, de a promova brandul și identitatea acestuia, de a obține un ROI mai mare în urma acestor evenimente și de a îndeplini alte obiective indiferent dacă sunteți sau nu gazda sau participantul.

Care este diferența dintre a organiza un eveniment și a participa la unul?

Gândește-te la momentul în care găzduiești o petrecere, comparativ cu participarea la una: există o mulțime de pregătiri diferite. Când găzduiești un eveniment, inviți oameni, planifici masa, organizezi locul pentru a se potrivi nevoilor numărului de persoane. Cu toate acestea, atunci când participi la o petrecere, decizi cum te vei prezenta, ce să aduci gazdei și ce vei face la eveniment.

Același lucru este valabil și pentru planificarea ambelor tipuri de expoziții. Când participi la o expoziție comercială găzduită de o altă companie sau organizație, ești invitat, la fel ca și potențialii tăi clienți. În schimb, atunci când găzduiești o expoziție comercială sau deții un „stand expo”, echipa ta este responsabilă pentru răspândirea mesajelor de marketing și pentru a face în așa fel încât clienții potențiali să participe. Ambele pot fi modalități excelente de a capta noi lead-uri. Este important să ceri altora din compania ta părerea lor cu privire la strategia de expoziție comercială. Alte departamente, cum ar fi deăartamentul de zânzări, pot contribui cu idei pe care departamentul de marketing nu le-a luat în considerare și vei descoperi noi modalități de a încorpora inițiativele afacerii tale în strategia generală.

Cum poți pune în aplicare aceste campanii?

Găzduirea unui târg înseamnă că trebuie să promovezi și să inspiri oamenii să vină la eveniment sau să participi la un târg având un stand expozițional. Lucrurile care ar fi incluse în această strategie ar fi:

  • Discutarea obiectivului cu echipa ta
  • Confirmarea participanților la târg/eveniment
  • Testarea funcționalităților standului sau evenimentului
  • Trimiterea de e-mailuri înainte de eveniment
  • Trimiterea de e-mailuri în timpul evenimentului
  • E-mailuri post-eveniment
  • E-mailuri post-eveniment

O expoziție comercială la care participi având un stand expo, înseamnă un eveniment la care mergi doar pentru a încerca găsirea de clienți potențiali sau lead-uri. Lucrurile care ar fi incluse într-o strategie eficientă ar fi:

  • Discuți obiectivul participării și publicul țintă
  • Colectezi emailuri pentru o bază de date
  • Segmentezi clienții potențiali colectați după spectacol
  • Trimiți e-mailuri după eveniment noilor clienți potențiali

Când apare următoarea oportunitate de expoziție comercială pentru tine și compania (sau echipa) ta, amintește-ți să începeți să planificați din timp, să definiți un obiectiv și să comunicați de ce vă dedicați timpul expoziției, astfel încât să poți împărtăși evenimentul de succes cu echipa ta.

Comentarii