Cum să creezi un plan de vânzări II

Știi deja din articolul anterior câteva principii de bază pentru crearea unui plan de vânzări bun. Înainte de asta, însă, fie că este vorba de atenția posibililor investitori, a potențialilor angajați sau a viitorilor clienți cu toții au nevoie de o modalitate estetică si funcțională de a se face cunoscuți. O opțiune excelentă sunt întotdeauna standurile expoziționale premium.

Acum că ai aflat ce este un plan de vânzări și care sunt primii pași pentru crearea acestuia din ultimul articol de blog hai să vedem cum poți duce la bun sfârșit alcătuirea acestuia.

Știm deja că un plan de vânzări ar trebui să conțină:

Publicul țintă – care sunt clienții cei mai potriviți pentru produsele și serviciile tale

Obiectivele veniturilor – ce venituri plănuiești să încasezi împreună cu echipa ta într-o anumită perioadă

Strategii și tactici – acțiunile specifice pe care echipa ta trebuie să le ia pentru a putea avea veniturile dorite

Prețuri și promoții – documentația prețurilor pe care le oferă compania ta și ofertele pe care le poți oferi în următoarea perioadă

Structura echipei – care sunt membri echipei tale și care este rolul fiecăruia

Resurse – care sunt resursele și ustensilele de care ai nevoie

Acum că am stabilit ce ar trebui să conțină planul de vânzări, îți prezint încă 5 principii pentru a scrie unul.

1. Strategia de marketing

În această secțiune, notează care sunt prețurile și promoțiile pe care vrei să le implementezi. Care sunt acțiunile pe care le poți lua pentru a putea crește awareness-ul business-ului tău? Notează și impactul acestora asupra vânzărilor.

Uite un exemplu:

Standuri expoziționale: Creșterea prețului cu 5% pe 15 ianuarie. (vânzările au scăzut cu 2%)

Pop up textil: geantă de transport cadou pentru fiecare refacere a print-ului (vânzările au crescut cu 15%)

Desk Textil: scăderea prețului cu 10% (vânzările au crescut cu 20%)

Totem Textil: nicio modificare

2. Prospectarea strategiei

Cum vor acționa agenții de vânzări ai companiei în legăturile cu lead-urile generate? Nu uita să incluzi aici și ce criterii trebuie să obțină fiecare lead înainte ca agentul de vânzări să intre în contact cu acesta.

Identifică de asemenea și ce metodă de vânzare va aplica acesta (fie că este de tip inbound sau outbound) pentru a avea cât mai multe vânzări.

3. Planul de acțiune

Odată ce ai stabilit ce anume vrei să faci, trebuie să te gândești și cum poți ajunge acolo. Această secțiune va rezuma planul de acțiune pentru a-ți îndeplini obiectivele. Uite câteva exemple:

I. Obiectiv: creșterea afiliaților cu 30% în acest trimestru
– organizarea de concursuri pentru afiliații cu cele mai multe vânzări
– mărirea comisionului acestora cu 5%

II. Obiectiv: aducerea a 5 noi revânzători drept clienți
– identificarea a 20 de revânzători ce pot fi posibili clienți
– organizarea unui eveniment privat cu aceștia
– oferte speciale pentru prima lună de colaborare

4. Obiective

Cele mai multe obiective se bazează pe încasări. Ai putea să setezi o sumă fixă pentru întregul an. Cu toate acestea poți seta și obiectiv în ceea ce privește volumul. De exemplu, îți poți propune aducerea a 50 de clienți noi pentru companie.

 

Important! Asigură-te că obiectivele setate sunt realiste și sunt bazate pe cifrele anterioare, altfel întregul plan este complet inutil.

De asemenea, obiectivul tău ar trebuie să se alinieze și cu viziunea de ansamblu a companiei. Spre exemplu, ai putea seta ca și obiectiv colaborarea cu 5 noi revânzători mai degrabă decât vânzări de x lei. (pentru că cel de-al doilea te va face să vânezi clienți de orice fel mai degrabă decât să încerci să îi aduci pe cei potriviți pentru tine)

Cu siguranță vei avea mai mult decât un singur obiectiv. Important este, de asemenea, să le prioritizezi în funcție de ceea ce este urgent sau esențial pentru compania ta.

5. Bugetul

Descrie și costurile asociate obiectivelor tale. De obicei, asta include cel puțin:

– Plăți(comisioane și salarii)
– Resurse și ustensile
– Premiile concursurilor
– Costurile team building-urilor
– Costuri de călătorii
– Mâncare

Comentarii

Articole similare

Cum să creezi un plan de vânzări
Cum să creezi un plan de vânzări
Tu ai pregătit un plan de vânzări? Antreprenori, agenți de vânzări, manager de vânzări observă multiple beneficii din aceste planuri de vânzări – fie că sunt pentru afacerea lor, pentru departamentul...