Ai participat la un târg expo din industria în care activezi cu un stand expozitional și aștepți să înceapă clienții să te sune singuri? Nu te poți baza pe alții să facă toată munca pentru tine. De aceea, o campanie înainte de eveniment nu este suficientă, trebuie să știi să ai grijă de contactele tale și după participarea la aceste târguri.
Adună datele
Începe prin a colecta întreaga listă de contacte pe care ai reușit să le aduni la expoziție. Încearcă să îi incluzi pe toți cei cu care ai vorbit sau cu oamenii de vânzări. Notează într-un singur loc informații de contact precum numărul de telefon, e-mail și numele companiei, dar și detalii suplimentare care te vor ajuta să stabilești o relație ulterioară cu aceștia. Un exemplu bun aici ar fi informații despre provocările cu care se confruntă compania, ce obiective are pentru viitor sau calitățile private ale unei anumite persoane. Sfatul nostru – creează-ți lista la o zi sau două după ce te întorci, pentru a nu uita detalii care s-ar putea dovedi cruciale în conversațiile ulterioare.
Amintește-le despre produsele sau serviciile tale
Dacă ai reușit să colectezi toate datele despre clienții potențiali, este timpul pentru primul tău contact. Poți începe cu un e-mail "rece", care va fi o formă de reamintire despre produsele sau serviciile pe care le oferă compania ta, un stimulent pentru conversație și o mulțumire pentru participarea împreună la târg. Poți trimite un astfel de newsletter informativ încă din prima săptămână după eveniment sau chiar la câteva zile de la întoarcere.
Nu uita să incluzi la sfârșit un call to action sub forma unui link către magazinul tău, o redirecționare către e-mailul tău sau un link către rețelele de socializare unde aceștia vă pot urmări activitatea.
Folosește-te de social media
Un pas important pe care nu trebuie să îl sari este o serie de postări pe rețelele de socializare. Publicul tău va verifica profilurile pentru informații despre ce produse au văzut la standul tău expo, cu cine a discutat sau unde pot plasa o comandă. Pregătește un plan de publicare și include lucruri precum mulțumirea tuturor celor cu care ați reușit să vorbiți pentru participarea la eveniment, descriind ce a fost în zona ta și unde și pe cine pot contacta pentru pregătirea unei oferte.
Contactează-i direct
Acum este timpul pentru contactul direct. Aici intră în acțiune agenții de vânzări. Este important să stabilești o întâlnire online sau offline în care poți prezenta mai îndeaproape oferta companiei tale.
Nu uita să te pregătești temeinic pentru această conversație și menționează întâlnirea comună din cadrul expoziției, astfel încât clientul să se simtă special. Depinde de tine și de echipa ta să determinați cum va urma contactul, așa că folosiți sfaturile de mai sus pentru a avea cea mai bună grijă de clienții tăi după târg.

Comentarii