1. Vinde o experiență, nu un produs
Majoritatea oamenilor prețuiesc experiențele legate de bunurile materiale. De ce? Pentru că suntem suma experiențelor noastre, astfel încât acestea sunt înrădăcinate în identitatea noastră și vor face întotdeauna parte din povestea noastră, permițându-ne să creăm conexiuni cu alte persoane care au împărtășit experiențe similare. Dacă un stand expozitional poate oferi participanților o experiență plăcută, memorabilă, vei avea un impact emoțional mult mai mare decât ar fi vândut vreodată un produs. Aceste experiențe fac, de asemenea, o poveste convingătoare pe care vizitatorii vor fi mai mult decât fericită să o împărtășească cu alți participanți. Charity Water, o organizație care creează surse de apă curată pentru satele îndepărtate din țările în curs de dezvoltare, a oferit participanților la o expoziție o experiență de care își vor aminti întotdeauna. Compania avea un stand unde oaspeții puteau transporta două ulcioare de 40 de kilograme de apă pe o platformă de 50 de curți, pe care sătenii africani o fac zilnic, pentru mulți kilometri. Această experiență i-a ajutat pe participanți să-și dea seama cât de dificil este ca sătenii din țările în curs de dezvoltare să acceseze ceva ce majoritatea oamenilor pot obține cu răsucirea robinetului, sporind șansele ca participanții să doneze mai mulți bani pentru cauză.
2. Atrage participanții cu produse atractive sau recreative
Într-un loc plin de standuri comerciale generice care țipă pentru atenția tuturor, ai cu adevărat doar câteva secunde pentru a atrage atenția cuiva. Din fericire, oferirea de cadouri, mâncare, videoclipuri și muzică îi poate atrage să-și vadă standul. De exemplu, la un târg de top pentru tehnologia agricolă, SIP a creat un stand unde oamenii ar putea arunca o privire asupra mașinilor lor agricole. Dar pentru a-i atrage inițial la standul lor, știau că să roage fiecare trecător să testeze mașinăriile lor i-ar speria rapid pe vizitatori, așa că au decis să organizeze un concert în fața standului lor, unde vizitatorii să se bucure de muzică live. Tactica inteligentă de marketing a SIP a creat un mediu interactiv pentru participanții care doreau să ia o pauză de la târg, iar mulțimea mare a atras și mai mulți oameni la standul lor. Muzica live a încălzit, de asemenea, majoritatea participanților la reprezentanții de vânzări ai SIP și chiar i-au determinat pe unii vizitatori să se apropie ei înșiși de reprezentanți.
3. Targetează companiile prezente la târg
Un alt mod prin care puteți atrage instantaneu atenția oamenilor la expozițiile comerciale este proiectarea standului tău pentru a atrage anumite companii prezente la eveniment/târg. De exemplu, la conferința Dreamforce a Salesforce de un an, HubSpot a folosit Marketing Grader Tool pentru a nota marketing-ul companiilor despre care știa că ar fi prezente la târg. Apoi au afișat un clasament al companiilor de top pe unul dintre televizoarele prezente, care a captivat participanții care și-au văzut compania în clasament și, la rândul lor, au condus la o mulțime de conversații cu reprezentanții HubSpot despre modul în care și-ar putea îmbunătăți strategie de marketing.
4. Tratează-i pe toți cei care îți vizitează standul ca pe un client plătitor
Prima impresie pe care brandul tău o face asupra potențialilor clienți este, fără îndoială, cea mai importantă interacțiune în călătoria cumpărătorului. Studiile arată că primele impresii bune duc la conexiune, în timp ce cele rele duc la prejudecăți. Și, după cum spune vechea zicală, nu primești niciodată o a doua șansă la primele impresii. Acționarea distanțată față de participanții curioși care doresc să afle despre produsul sau serviciile tale, s-ar putea să nu pară cea mai potrivită soluție. Nu știi niciodată când un potențial simplu vizitator ar putea obține un nou loc de muncă și se poate transforma într-un lider râvnit. Pierderea unei înțelegeri pentru o primă impresie proastă ar putea fi nefericită, așa că tratează fiecare vizitator ca pe un client plătitor – răspunde la toate întrebările și oferă-i o demonstrație detaliată a produsului dacă solicită una.
5. Alege un POS mobil
În calitate de persoană care a trebuit să introducă manual informațiile cardului de credit ale clienților într-un punct de vânzare, știu cât de îngrozitor este să vezi că un șir lung de clienți nerăbdători iese în cele din urmă din magazinul tău. În prezent, 77% dintre consumatori preferă utilizarea cardurilor de credit sau de debit ca principală formă de plată. Așadar, acceptarea numerarului și verificarea sau introducerea manuală a detaliilor cardului de credit ale persoanelor ar putea duce la pierderea banilor și a clienților fideli pe termen lung, chiar dacă trebuie să plătești companiile de carduri de credit care procesează comisioane pentru a accepta cardurile lor. Înainte de a înființa magazinul la târg, festival sau expoziție, ia în considerare achiziționarea unui POS mobil și asigură-te că funcționează corect.
Comentarii